Jag vet inte i vilken ände jag ska börja....

Nä det vet jag fan inte. Har ett antal grejer jag måste ta upp i alla fall.

1:  Låt oss börja med nåt trivialt som Schampo. Bobby´s schampo. Ni vet han kändisfrisören som bl.a. fixat Linda Rosingas hår. Vilken jävla merit alltså... Hur som helst så köpte jag både schampo och balsam, för ett otroligt lågt pris, när jag var i Ullared. Det var någon som hade rekommenderat det och sagt att det var "såååå bra". Hon hade fel! Fel fel fel! Det är rena skiten enligt moi. Inte konstigt att det bara kostade 9,95 kr flaskan på Gekås. Dessvärr köpte jag två av varje. Är det nån som vill ha skiten så kontakta mig!


2: Satt och kollade runt lite på facebook. Kollade foton bl.a. Det kom då upp en fråga i mitt huvud. Jag har undrat detta länge men kände att jag MÅSTE ha svar! Varför fotar ni er i spegeln så kameran/mobilen syns? Det ser ju så jävla dumt ut! Konstaterade också att det finns ofattbart många unga tjejer som inte kan sminka sig. Tråkigt för dem att de använder så förbannat mycket smink bara, till ingen nytta. Det måste ju gå åt jäkligt mycket och vad jag vet så kostar det pengar med smink. Ni ser förjävliga ut flickor!! Det finns kurser för några hundralappar. Kan vara väl investerade pengar då ni dels kommer att bli söta och snygga som ni egentligen är och dessutom kommer mascara, foundation (verkar vara där den största åtgången är) att räcka mycket längre.


3: Carolina Gynning ramlade av en häst. Okej, intresseklubben antecknar. En 7-årig flicka ramlade av sin häst under en ridlektion och skadade sig så illa att hon avled. Fruktansvärt och tragiskt och framförallt mer intressant än att CG ramlade av hästen men genast hoppade upp i sadeln igen. Har inte någon annan intressant b-kändis snubblat i veckan? Kanske nåt för Aftonbladet att skriva om.


Skönt att få ur sig detta.
Nu till något helt annat.

Såg ett program på tv4 fakta om en kvinna som förlorat 80 % av sitt ansikte. Hennes pojkvän anklagade henne för att vara otrogen. Vilket inte var sant. (Spelar egentligen ingen roll om hon hade varit det heller) Han sköt därför ihjäl hennes mamma och sköt sedan sin flickvän i ansiktet på nära håll.

Att hon överlevde är ett mirakel i sig. Ännu mer facinerande är att hon fortsatte att leva och kämpa. Hon har idag fått sitt ansikte återuppbyggt så gott det gick. Läkarna har verkligen gjort ett fantastiskt arbete men mest fantastiskt är ändå denna kvinna. Att hon orkade ta sog igenom allt detta och dessutom möta den före detta pojkvännen i rättsalen. Jag är full av beundran. Den före detta pojkvännen dömdes till livstidx2. 

Man ska nog vara tacksam att man "bara" fick lite tårgas i ansiktet trots allt!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0