Runka på

Jag arbetar inom äldreomsorgen. Vårdtagarna jag har hand om är dementa. Det är ganska roligt faktiskt. Det roligaste är när någon frågar vad jag jobbar med och jag svarar att jag jobbar med detta. "Åh stackars dig!! Jag beundrar verkligen er som klarar av det yrket" läs detta citat med en lite nedlåtande ton och tänk er en lätt äcklad uppsyn. Tillbaka till ämnet, det är faktiskt ganska roligt och givande att träffa dessa människor och göra så gott man kan för att ge dem en meningsfull tillvaro under deras sista år i livet.

Jag hade definitivt inte haft det ordförråd jag har om jag inte hade det yrket.

Nu till runkproblemet!!!!  De flesta är som sagt trevliga. Däremot har jag träffat på ett antal äldre män som tycks tro att de har nån slags rätt att dra fram snoppen i vilka sammanhang som helst. (Det finns ju förvisso män som inte är det minsta demena som tror det ändå.) Jag förstår inte det. Varför gör inte de dementa damerna så? Inte fan drar dom ner byxor eller upp kjolen, blottar sina könsorgan och frågar, antingen om man vill knulla eller om man vill titta på när de onanerar för den personal som råkar passera. Det har jag aldrig vare sig råkat ut för eller hört talas om i alla fall så det lär inte vara vanligt att det förekommer.

Det gör i alla fall gubbarna ofta och gärna. Senast i morse fick jag frågan om jag ville titta på när en person satt och runkade, som han sjäv uttryckte det, eller om jag ville, jag citerar, "ge lite smisk i röven". Vad fan äe detta? Jag vill inte se när någon runkar, om jag inte valt det själv vill säga, och jag vill definitiv inte ha samlag med eller dela ut smisk till vårdtagarna heller. Jag vill inte! Jag vill inte! Jag vill inte! Det äcklar mig faktiskt.

En annan facinerande sida hos män är att de envisas med att kissa överallt utom i toaletten. Också något som nästan är unikt för det könet. Dom bara ställer sig och kissar i vardagsrum, kök, skafferi eller om man har tur i sina handfat.

Ibland tycker jag bara att dom (läs alla män) är vidriga varelser och jag vill inte befatta mig med dem överhuvudtaget.

Fast det vill jag ju. Jag gillar dem ju. Utan män hade livet varit jävligt tråkigt. Tänk vad sällan man hade fått dränera sina tårkanaler t.ex. och vad tråkigt sexlivet hade varit utan en man. Om man är hetero alltså. Annars kan det nog kvitta kan jag tänka mig. Man hade garanterat inte haft lika mycket att prata om med sina vänner av kvinnligt kön.

Jag vill bara kunna välja själv när jag ska beblanda mig med en man som är kåt.

Och det där förbannade kissandet vill jag bara slippa helt och hållet.

Men runka på! Jag bryr mig inte så länge jag slipper se eländet.

Dagens sanning ifrån H35

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaah!

2010-11-07 @ 21:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0